woensdag 23 januari 2008

de leukste peuter en kleuter praatjes




De leukste peuterpraatjes en kleuterpraatjes
Ik was een beetje op Internet aan het zoeken over peuters en kleuters en toen kwam ik peuterpraat en kleuterpraat tegen. Op stage kom je soms ook de grappigste peuterpraat tegen :)
Kleine kinderen kunnen prachtige uitspraken doen. Grappig, lief, aandoenlijk, brutaal, slim, ontroerend. Soms onbedoeld grappig omdat ze nog niet goed kunnen praten of de woorden door elkaar halen, maar soms weten ze ook heel goed wat ze zeggen en wat het effect van hun woorden is..

Uitspraak van peuters en kleuters:
* Kind M ziet thuis in een vaas de tulpen gaan hangen en zegt" mam de bloemen vallen flauw, ze moeten water hebben"
* Kind J van bijna 4 jaar heeft net van Sinterklaas een mooi huis van Playmobil gekregen als zijn vader terloops vermeldt dat hij een nieuwe mobiele telefoon wil gaan kopen. Zijn zusje hoort dit met een half oor aan en vraagt vervolgens wat papa gaat doen, waarop kind J zegt: "Papa krijgt een nieuw Playmobieltje!"
* Kind T, 2 jaar, komt blij thuis van spelen bij een vriendje, roept hij: "Mama! ik ben een hommel(homo)!"
* Kind D: papa, als je maar 1 oor hebt kan je dan ook de helft maar horen ?
* Kind L, 2,5 jaar, had net een boterham met hagelslag op en gisterenavond een sprookje met een wolf gehoord. Na het ontbijt beet ze zachtjes in m'n arm en zei erbij: 'ik eet je op met huid en haar!',
ze denkt nog evenhttp://www.allesoverkinderen.nl/Deze kletspraat heb ik op Internet gevonden maar ik ga nu op stage ook luisteren naar grappige kletspraat en dan schrijf ik ze op en zet ik ze op de weblog.Hebben jullie ook op stage grappige kletspraat? Dan hoor ik het graag via reacties..

Geen opmerkingen: